زنده شدن پس از مرگ تا قبل از قيامت با آب نطفه تناسل 5

انسان در حدود چهار ماهگي روحش به مادرش فرستاده ميشود تا در دنيا امتحان شود و اين بارها و تا قيامت ادامه دارد

زنده شدن پس از مرگ تا قبل از قيامت با آب نطفه تناسل 5

۵۳ بازديد


 

 

 

 

 

بنام خداوند بخشاينده و مهربان

 

 

 

 

درسوره 74 سوره المدثر مطرح شده است كه :اي رسول به من واگذار كار انتقام آن كس را كه من او را تنها آفريدم و به او مال و ثروت فراوان دادم (12)باز هم از من طمع افزوني نعمت را دارد و گوئي دنيا پرست است ، هرگز بر نعمتش نيفزايم در ادامه زنده شدن چرا كه دنيا پرستي ميكند و او با آيات ما دشمني و عناد ورزيد بزودي او را در آتش دوزخ درافكنيم ، دنيا پرست است كه فكروانديشه ي بدي كرد چقدر خدايش بكشد (در آيه ي 19 مطرح شد انديشه كنيد و موضوع انديشه كردن چقدر خدايش بكشد است، منظور اينكه ، بعداز اين همه زندگيها كه بعداز مرگ بخشيده شد بازهم براي خدا دست فقيران را نميگيرند و خود پرستي و دنيا پرستي ميكنند آيات را هم رد ميكند ) و چقدر خدايش بكشد انديشه(اشاره به زنده شدن پس از مرگ تاقبل از قيامت (19) باز هم خدايش بكشد چه فكر خطايي كرد (20) پس باز به آيات ما انديشه كرد (21) و رو ترش كرد آنگاه از اسلام و نيكوكاري بخاطر خودپرستي و ايمان نداشته  به دين حق روي برگرداند و تكبر و تكذيب آغاز كرد (23) و دنياپرست گفت اين بجز جادو و بيان سحرانگيزي هيچ نيست يعني بازي با جملات است و حق را قبول نكرد همانند كساني كه گفتند موسي (ع) جادوگر است يا رسول خدا شاعر است به هر دليلي حق را رد كردند (24) و اين زندگي پس از مرگ و قرآن گفتار بشري بيش نيست (25) ما اين تكذيب كنندگان را به كيفر كفر در آتش دوزخ درافكنيم (26) چنين نيست كه تكذيب كنندگان پنداشتند قسم به ماه باز گردنده قسم به شب تار چون به سحر باز گردد و اين چرخش و تكرار ادامه دار است (33) قسم به صبح چون به تكرار جهان را روشن سازد كه اين قرآن يكي از بزرگترين نشانه هاي خداوند و پند و اندرز آدميان است تا از شما اهل ايمان هركه بخواهد پيش افتد در ايمان و ايمان خود را ثابت كند يا به دليل ايمان نداشتن، آيات و زندگي پس از مرگ در دنيا و بازگشت انسان توسط آب نطفه و قيامت در ايمان خود بازماند (37) هرگز اين نخواهد شد چنين نيست كه پنداشتند بلكه از عذاب آخرت نمي ترسند (53) چنين نيست كه آنها پنداشتند قرآن به تحقيق  پند و اندرز آدميان است تا هركس خواهد متذكر حقيقت در آيات شود و ايمان بياورد (55)

در سوره ي 71 سوره نوح مطرح شده است كه: اي مردم به درگاه خداي خود آمرزش طلبيد كه بسيار خداي آمرزنده اي هستند تا باران آسمان را براي شما فراوان نازل كند و شما را به مال بسيار و پسران متعدد مدد فرمايد و باغهاي خرم و نهرهاي جاري به شما عطا فرمايند (12) چرا شما مردم خدا را به عظمت و وقار ياد نميكنيد و حال آنكه ايشان شما را به انواع خلقتهايي كه شده ايد و به طورهاي گوناگون بيافريدند يعني به شكلهاي مختلفي خلق شده ايد منظور هم همه ي انسانها است و هم حتي يك انسان هم به شكلهاي مختلفي خلق شده است (14)

در آسمان بلند ماه بازگردنده را فروغي تابان و خورشيد بازگردنده را براي روز چراغي فروزان ساخت (16) و خداوند شما را مانند گياهان كه بعداز مرگ در دنيا و زمين باز مي رويند از آب زمين برويانيد  وزنده ميكند (17)

آنگاه بعداز مرگ بار ديگر به زمين باز گرداند  و ديگر بارهم كه شما (طبق آيه ي 17) بعداز مرگ در زمين زنده شده بوديد مانند گياهان و بعد از آن مرديد و بار ديگر به زمين باز گردانيدند ديگر بار هم شما را از خاك برانگيزند يعني دوباره بعد از مرگ در دنيا و به خاك فرو رفتن جسم ،روح شما در جاي ديگر و توسط آب نطفه برانگيخته ميشود و اين تكرار زندگي پس از مرگ به مانند تكرار حركت ماه و خورشيد در شب و روز است و همانند زنده شدن پس از مرگ گياهان در دنيا كه به چشم ديده ميشود و انسان هم آنگونه است و اين اشاره غير مستقيم است

 (18)

(خدا لعنت كند كافراني را كه اين آيات روشن خداوند بزرگ را تكذيب كنند و به تمسخر گرفته و حقيقت آن را بفهمند ولي قبول نكنند)

و زمين را براي شما آدميان چون بساط بگسترانيد تا در زمين بميريد و در آن زنده شويد( زنده شدن در زمين همانند گياهان پس از مرگ و در آن بميريد و زنده شويد و اول به بميريد اشاره شده است يعني بايد اول زنده باشيد و بعد بميريد و باز در زمين زنده شويد وگرنه روح كه نميميرد اشاره به مرگ و زندگي مربوط به جسم است) و در حالات مختلف امتحان شويد و اين نعمت بزرگ خداوند بزرگ را شكر كنيد و به خاطر اين لطف خداوند روي به نيكوكاري بياوريد (19)

تا روح هر انساني در زمين راههاي مختلف بپيمايد و در حالتهاي مختلف امتحان شود (20) توجه كنيد در اين آيه ها كه اشاره هاي مشخصي است زماني است كه با توجه داشتن به موضوع اصلي و ايمان به كلام قرآن در آيات قبل و بعد  اين حقايق را درك ميكنيد

الله اي خداوند بزرگ مرا و پدرو مادر من و هركس كه با ايمان وارد اين قرآن شود و همه ي مردان و زنان با ايمان عالم را ببخش و بيامرز و ستمكاران را جز به هلاك و عذابشان ميفزاي (28)

در سوره ي 70 سوره معارج مطرح شده است كه: هرگز اين نشود كه كافران به بهشت بروند و آنها خود ميدانند كه ما آنها را از چه چيز خلق كرده ايم ( از آب نطفه ) (39) قسم به خداي مشرق و مغربهاي عالم كه ما قادريم (40) كه خلقي بهتر از آنها بيافرينيم(با آب نطفه) و  هرگز كسي به قدرت ما سبقت نخواهد يافت (41) چنين نيست ( كه خداوند نتوانند و زنده شدن محدود و ناقص باشد) پس آنها را به كفر و زلالت خود بگذار كه به بازيچه ي دنيا دل بازند (و دنيا پرست شوند) تا به روزيكه وعده ي عذاب  براي آنهاست ، روبرو شوند (برزخ و دوزخ(42)

در سوره 67 سوره الملك مطرح شده است كه: بزرگوار خدايي است كه مرگ و زندگي را آفريد كه شما بندگان را بيازمايد تا كدام نيكوكارتر است (2) در اين آيه متوجه ميشويم كه مرگ و زندگي دليلي براي امتحان است و در قبل متوجه شده ايم كه يك بار امتحان براي يك شخص كه حتي با مشكل نيز بدنيا آمده است كافي نيست آن خدايي كه شما را از نيستي به هستي آورد و گوش و چشم و دلها به شما عطا كرد (اشاره به دلها يعني چندين دل )  حال آنكه بسيار كم از ايشان شكرگذاري ميكنيم آن خدايي كه شما را در زمين برانگيخت و باز بسوي او محشور ميشويد (24) به ديده ي تأمل بنگريد كه اگر آب كه مايه ي حيات زندگاني شما است صبحگاهي همه به زمين فرو رود كيست كه باز آب گوارا را براي شما پديد آورد (30) اشاره است كه به اين آيه با ديده ي عقل تفكر كنيد آب ربطي به زنده شدن دارد آب نطفه و با قبولش يا ردش امتحان ميشويد.

در سوره 64 سوره التغابن مطرح شده است كه :اوست خدائيكه آدميان را آفريد ،باز شما بندگان گروهي كافر و بعضي اندك مؤمن هستيد و خدا به هر چه كنيد كاملا آگاه است (2) خداوند زمين وآسمان را به حق آفريد و شما آدميان را به زيباترين صورت برنگاشت وخلق كردو بازگشت همه خلايق به سوي خداوند بزرگ است (3)آيا حكايت پيشينيان كه به خداوند بزرگ كافر شدند به شما نرسيد كه به كيفر كردارشان رسيدند و عذاب براي خود مهيا كردند اين عذاب براي آن بود كه رسولان آنها، با ادله و معجزات روشن به سوي آنها آمدندوآنها گفتند آيا بشري كه همانند ما انسان است آيا ميتواند فرستاده خداوند باشد وبه رسولان كافر شدند ودوري گزيدند ولي خداوند از همه بي نياز وهمه به علم و نعمت خداوند خالق نيازمند هستند كافران گمان كردند كه هرگز زنده نخواهند شد چه براي قيامت و چه براي قبل از قيامت

 براي خداوند بزرگ و باحكمت و قدرت بسيار آسان است (7) اين چرخه آفرينش و پرورش خداوند بزرگ است./

 

درسوره 57 سوره الحديد مطرح شده است كه :آن خدائيكه آسمانهاو زمين همه ملك اوست خداوند، خلق را زنده گرداند و باز بعد از زنده كردن ميميراند و اين يك چرخش است زنده شدن و مردن چرخشي دارد تا قيامت، همانند چرخش روز و شب و اوست خدايي كه به هر چيز تواناست (2) اول آخر هستي و پيدا وپنهان وجود و روح همه خداست  و خداوند به همه امور عالم داناست (3) و خداوند هر چه در زمين فرو رود و هر چه برآيد و بيرون آيد و آنچه از آسمان نازل شود و آنچه بالا رود همه را ميداند ( خداوند خالق روح هستند و هر كار بخواهند ميكنند و منظور از بالا و پايين حركت روح است(4)

 شب را در روز نهان كند و روز رادر خيمه سياه شب پنهان سازد و به اسرار دلهاي خلق هم ايشان آگاه هستند( شب و روز نشانه زنده و مرده و مرده و زنده شدن است و تكرار آن تا قيامت بنا به آيات قبلي و بعدي مرده را در زنده و زنده را در مرده پنهان كند تا عالم غيب ناقص نباشد و محدود هم نباشد) (6)

آيا نوبت آن نرسيده كه كساني كه ايمان آوردند (به قرآن و قدرت و بزرگي خداوند بزرگ ) دلهايشان را به ياد خداوند خاشع و فروتن گردانند و خداوند رابا دل جان بپذيرند و به آنچه از حق نازل شد به دل توجه كنند و مانند كسانيكه قبل از اين برايشان كتاب آسماني نازل شد نباشند كه دوره طولاني بر آنها گذشت و دلهايشان رنگ غير خداپرستي گرفت و بسياري فاسق ونابكار شدند (و در دنيا پرستي خود انسانيت را زير سوال بردند) (16)

بدانيد كه زمين و زمينيان را خداوند بزرگ پس از مرگ زنده ميگرداند ،زنده گردانيدن بعد از مرگ زمين را خداوند توانا ئي دارند ( منظور ،اشاره اين آيه ايمان به اين زنده شدن و ايمان به قرآن و ايمان به خداست پس اشاره ها را درك كرده و ايمان بياوريد تركيبي از آيه 16 و 17) بدانيد كه زمين را خدا پس از مرگ زنده ميگرداند ما آيات و ادله و نشانه قدرت خود را براي شما بيان كرديم تا مگر فكر وعقل به كار بنديد(17)( ديگر از اين روشنتر نميشود كسي كه بخواهد رد كند بايد بگويد اينجا اشاره شده كه زمين را پس از مرگ زنده ميكند و ربطي به انسان ندارد و به آيات قبل و بعد توجه نكند و قرآن را محدود و فسق كند و همه آيات قبلي را ناديده بگيرد و به توضيحات گذشته قرآن بي توجه باشد و به كلام خدا چون بيتوجه است بلكه به خداوند و قدرت ايشان و حق بي توجه است و نظرش تاثيري در عالم ندارد)

بدانيد كه زندگاني دنيا به حقيقت بازيچه ايست بچگانه ( زمين را خداوند پس از مرگ زنده ميكنند و اشاره به زندگي دنيا بازيچه ايست بچگانه براي انسان و معني زنده كردن زمين پس از مرگ ميشود اينكه هر چه در زمين است بعد از مرگ زنده ميشود حتي انسان در دنيا)

 ، و لهو و عياشي و آرايش و تفاخر و خود ستائي با يكديگر و حرص افزوني مال و فرزندان ، اين حقيقت كاردنياست و در مثل مانند باراني است كه به موقع ببارد و گياهي درپي آن از زمين برويد كه بشگفت آورد بيننده را ، و سپس بنگري كه زرد و خشك شود ( اينكه بعض از انسانها در جاي مناسبي به دنيا ميآيند يعني باران به موقع براي گياهان كه با هم شباهت دارند و برعكس و اين حكمت خداوند است و اين به به اعمال هر روحي بستگي دارد كه كجا به دنيا بيايد ، تبديل به رسول حق شود و حق را عنوان كند يا تبديل به فرستاده شيطان شود و حق را رد كند و همه بستگي به اين دارد كه انسان به چه چيز فكر ميكند حق يا ناحق)

و بپوسد و در عالم آخرت عذاب سخت جهنم و آمرزش و خشنودي حق نصيب است ( با گياه زنده شدن پس از مرگ در دنيا شروع ميشود با انسان تمام ميشود و اين اشاره مستقيم است)

 آري اي اهل ايمان بدانيد كه دنيا جز متاع فريب براي آزمايش و غرور چيزي نيست ، به سوي آمرزش پروردگار پرورش دهنده خود بشتابيد (20)

 

چرا قبلا از دوازده امام بزرگ شيعيان مطرح نشد، بدانيد كه مسائل زيادي در قرآن وجود دارند كه تا كنون مطرح نشده و خداوند هرموقع بخواهند ، مردم  را به آن علم ميرسانند و بايد زمان آن علم برسد چرا كه خداوند به هر كس كه بخواهند مي بخشند و خداوند داراي فضل ورحمت بي پايان هستند(29) ( اگر بخواهند زندگي ميبخشند و اگر بخواهند علم ميبخشند و اين كار خداست و مخالفت با كار خدا انسان را به قبول ناحق و فسق مجبور ميكند و خداوند بخشنده و مهربان و حكيم و عادل و فضل و رحمت هستند لطفا كسي جاي خداوند انتظار تصميم گرفتن نداشته باشد و به خود مقام ربوبيت و علم كامل ندهد تا نتواند علم را بياموزد و به خود ستم كند.

در سوره 56 سوره الواقعه مطرح شده است كه : بعد از آنكه قيامت شد اهل ايمان كه نيكو كاري كردند و آيات خدارا قبول كردند به بهشت ميروند اصحاب شقاوت هم كه نامه اعمالشان به دست چپ است آنها در عذاب باد مسموم و آب گرم باشند (42) و سايه اي از دود آتش دوزخ (43)كه نه هرگز سرد شود و نه خوش نسيم گردد (44) اين عذاب آنها به اين دليل است كه در دنيا به ناز و نعمت پرداختند (شكم پرستي و مقام پرستي و زير شكم پرستي و خودو جسم و شيطان پرستي و شرك پرداختند نعمت را خواستند ولي خدا را نه حق رانه و دين را به دنيا پرستي نزديك كردند و حق را قبول نكردند تا اينكه حق آنها را نابود كرد حتي نفهميند كه نبايد باحق مخالفت كنند حق كه مانند آنها از بين نميرود)و البته گناه بزرگتر آنها لجاجت و اصرار به تكذيب حق است (46)( تا مقام خود را از دست ندهند در دنيا)

 ميگويند آيا ما وقتي مرديم و استخوان ما خاك شد بازهم ما زنده ميشويم(47)

 (حتي در دنيا چون زنده شدن محدود عنوان نشده و ما آيات زيادي داريم كه با هم اين نامحدود بودن را ثابت ميكند براي اهل ايمان) (47)

يا پدران گذشته ما زنده خواهند شد و زندگي ميكنند (48) توجه كنيد تمام خلق اولين و آخرين زنده ميشوند (49)( و توجه داشته باشيد كه مشخص شده است كه زنده شدن محدود نيست و به خواسته خداوند مربوط ميشود و خداوند در قرآن عنوان ميكنند در دنيا هم زنده ميشويد و مجبور به قبول نميكنند و بستگي به خواننده دارد كه در گذشته پاك بوده يا نه.

و عاقبت وعده گاه خلق روز معين محشر است كه امتحانات تمام شده و روح و فرشتگان جمع ميشوند (50)

 آنگاه شما اي گمراهان منكر و تكذيب كننده از درخت زقوم خواهيد خورد

 

منظور تكذيب كنندگان زنده شدن در دنيا ويا در قيامت است كه تكذيب كنندكان به زنده شدن ايمان ندارند چه براي قيامت و چه براي قبل از قيامت(51) ما شما را آفريديم (اي كساني كه تكذيب ميكنيد از آب نطفه) پس چرا آفريننده را تصديق  نميكنيد (57)

در آيه ي 58 مطرح شده است پس ايمان بياوريد.

توجه كنيد : ما شما را آفريديم پس چرا آفريننده را تصديق  نميكنيد؟ آيا نديديد كه نخست شما آب نطفه اي بود؟  

 واضح است (58)

 آيا شما آن نطفه به صورت فرزند انسان آفريديد يا ما كه خالق شما هستيم آفريديم؟ (59)

ما مرگ را بر همه ي خلق مقدر ساختيم و هيچكس بر قدرت ما سبقت نتواند گرفت (60)

 اگر بخواهيم هم شما را از بين برده و فاني ميكنيم و خلقي ديگر مثل شما كه از اول آفريديم باز بيافرينيم (با آب نطفه و در جسمي ديگر در دنيا) و شما را به صورتي كه اكنون از آن بي خبر هستيد ( در زندگي بعدي در دنيا زنده ميكنيم معني قرآن زنده شدن پس از مرگ در دنيا است وگر نه در قيامت كه زمان حساب رسي است ، آب نطفه خلق شدن ديگر براي امتحان شدن و اين مسايل ....) برمي انگيزيم (61)

 و شما از نشانه اول خود آگاه شديد

 (آب نطفه براي زنده شدن در دنيا اگر اهل ايمان به قرآن باشيد همين سوره براي شما كافي است تا قبول كنيد كه زنده ميشويد )

 پس چرا متذكر زنده شدن پس از مرگ و آخرت نميشويد و عمل نيكو انجام نميدهيد (62)

( توجه كنيد ، زنده شدن انسان در دنيا و شباهت بين زنده شدن گياهان پس از مرگ در دنيا )

 آيا نديديد تخمي را كه در زمين كاشتيد (63)

 آيا شما آن تخم را رويانيديد يا ما رويانيديم (64)

 البته كه خداوند است كه گياهان را در زمين بعداز مرگ زنده ميكنند .(همچنين خداوند است كه در زمين طبق آيه ي 59 آدميان را پس از مرگ زنده ميكنند با آب نطفه شما آفريده اي خداوند عالم شما آفريديد )(64)

 و اگر ما بخواهيم شما را خشك و تباه ميسازيم تا با حسرت و ندامت به سخنان بيهوده بپردازيد (ولي حق خدا حق خداست) (65)

 آيا آبي را كه شما مينوشيد متوجه ايد؟ (68)

( كه اين آب همه چيز است و باعث تولد شما و تولد گياهان) و بقاء و آفرينش شما زمينيان است (چه در گياهان و چه در انسانها) (68)

كه آيا شما آب را از ابر فرو ريخته يا ما براي شما فرو ريختيم (69)

 اگر ميخواستيم آن ابر را بجاي آنكه خوش و گوارا ميكرديم شور و تلخ ميگردانديم آيا شكرگذاري نميكنيد (اگر شكر كنيد ما با آب شما را در جايي مناسب و خوش به دنيا نازل ميكنيم و اگر شكر نكنيد شما را در جايي نامناسب و و تلخ به دنيا نازل ميكنيم چه بسا اگر تكذيب كنيد شما را هلاك كرده و اصلا نازل نكنند) (70) خخخخ

 آيا آتشي را كه( گرما دارد) روشن ميكنيد مي نگريد؟ (71)

 آيا شما آن درخت را آفريديد يا ما آفريديم؟ (72)

ما آن آتش را خلق و مايه ي پند مسافران و بهره ي نيازمندان گردانيديم (73)خخخخخ

(خوب ميدانيم گياهان در دنيا بعد از مرگ زنده ميشوند كه بايد با درك  قلب احساس كنيم اشاره است و چند منظور ديگردر همه آيه ها)

 سوگند به موقع نازل شدن ستارگان (75) و اين قسم اگر بفهميد و بدانيد سوگند بزرگي است (76)

روح انسان و رسولان به دنيا فرستاده ميشود و مليون معني ديگر و ستارگان باز گردنده

قسم به ستارگان بازگردنده كه اين قرآن بسيار گرامي و حق است (77)

 و در لوح محفوظ بر حق (78)

كه جز دست پاكان و مردم با ايمان به آن نرسد و به جز مردم با ايمان كسي درك حقايق قرآن گرامي را نميكند (79)

ضريب دارد ، قفل شده ، كسي نمي تواند چيزي را تغيير دهد البته بناحق.

البته بنده تغيير ندادم اينها توضيح معني هستند كه در طبيعت هم ديده ميشود مثل وجود خورشيد ، كسي ميتواند بگويد ، خورشيد چگونه زنده است، شايد روزي كشف شود؟

 نازل شده از طرف پروردگار عالم است (80)

  اي تكذيب كنندگان حقيقت زندگي پس از مرگ آيا با اين سخن و سوره باز انكار و مخالفت مي ورزيد و براي خود دليل بي سند مي آوريد (81) و بهره ي خود را تكذيب كردن حق قرآن و قبول نكردن و عمل نكردن به آيات حق قرار ميدهيد و فكر ميكنيد علم شما براي شما كافي است و ديگر نياز به علم نداريد (82)

 پس چگونه خواهد بود هنگامي كه جانشان به گلو رسد و در حال مرگ هستند (83)

 و شما وقت مرگ بالاي سر آن مرده حاضريد و نگاه ميكنيد آن شخص مرده، خود شما هستيد و از روح خود جسم در حال مرگ خود را نگاه ميكنيد (84)

 و ما به جسمتان از شما نزديكتر هستيم چراكه روح شما از جسمي كه بخاطرش دنياپرستي ميكنيد جدا ميشود ما روح شما هستيم  و خداوند صاحب روح ما است و شما ديگر صاحب جسم خود نيستيد چرا كه خداوند مالك روح ،شما را به سوي خود ميكشد و جسم شما فاني است و بي اعتبار ميشود ليكن شما براي اين حقيقت معرفت و بصيرت نداريد (85)

  اگر كار بدست شما و طبيعت است و شما را آفريننده اي نيست (86) پس روح خود را دوباره به بدن مرده ي خود بازگردانيد و نميريد اگر راست ميگوييد (87)

 ولي شما ميميريد و از جسم فاني جدا و متعلق به خدا ميشويد و اگر خدا هم بخواهند به شما جسم ديگري از نو ميدهند ولي شما تكذيب كنندگان فهم اين كلام نميكنيد مگر خالق بخواهند شما بفهميد ( خواب برشما واجب شده بيدار شويد يه چيزي نوشتم خخخخ) اين البته يقين و حق و حقيقت است، خداي خود را تسبيح گوي و پرستش كن، و به دليل عطا فرمودن  زندگي ابد به روح شكرگزار باش چرا كه روح نميميرد و فقط جسمها ميميرند و براي زندگي روح جسم نياز است كه خداوند بزرگ جسمها را به روح عطا فرمايند حتي بعداز مرگ جسمها (89)

 

ولي كافراني كه هلاك مي شوند بنا به سند قرآن زندگي براي آنها حرام و هرگز به دنيا باز نخواهند گشت

 تا كه آن صداي بلند به گوش همه خلق برسد و قيامت شود هلاك شدگان  مثل شهيدان كه هرگز نميميرند و نعمتهاي خدا را از دست نميدهند نيستند(89)

در سوره ي 55 الرحمن مطرح شده است كه : خداي مهربان قرآن آموخت (2)

 و انسان را خلق كرد و به او نطق و بيان عطافرمود (4)

 و گياه و درختان هم به سجده ي او سر به خاك اطاعت نهاده اند (6)

 و زمين را براي زندگاني خلق مقرر فرمود (10)

 و حبوبات كه داراي برگ و گل و دانه اي كه باعث ساقه شود (و پس از مرگ زنده است) (12)

 انسان را خدا از خشك گلي مانند گل كوزه گران در اولين خلقت آفريد (14)

 و هركس را كه روي زمين است دستخوش مرگ و فنا قرار دادند (26) و زنده ي ابدي زات خداي بزرگ، وخداوند خالق  روح، خداوند جلال و عظمت است (27)

 اي گروه انسانهاو اي گروه شياطين بزودي به حساب كار شما خواهيم پرداخت (31)

( شياطين ميتوانند اصحاب شيطان هم باشند به غير بشر يا جنها ، اينها افكار معلوم و مشخصي دارند، مثل ابليس فكر ميكنند)

 آنگاه كه آسمان شكافته شود تا چون خاك سرخگون و قرمز آتشين چون روغن روان گردد (37)

 و بهشتيان بر بسترهايي كه حرير استبرق و آستر آنهاست تكيه زده اند و ميوه ي درختانش در همان تكيه گاه در دسترس آنهاست (54)

 در آن بهشتها زنان زيباي با حيائيست كه دست هيچكس پيش از بهشتيان به آن زنان نرسيده است (56) البته كسي كه خوب باشد خوبي مي بيند حتي در دنيا جسم هم نيازهايي دارد

كيست كه به خداوند جانش و مالش را وام دهد و خداوند به چندين برابر به او وام دهد و ايمانش ثابت شود.

مثلا خميني در امتحان خود موفق شد

آقاي خامنه اي هنوز در حال امتحان است.

 آيا پاداش نيكويي و احسان جز آن كه نكويي و احسان است (60) بزرگوار و مبارك نام پروردگار است كه خداوند جلال و عزت و احسان و كرامت است (78)

در سوره ي 54 سوره القمر مطرح شده است كه : ما قرآن را براي وعظ و اندرز بفهم آسان كرديم آيا كيست كه از آن پند گيرد؟ آيه هاي (17) و (22) و (32) و (40)

 

 

لطفا به بازگشت به دنيا پس از مرگ تا قبل از قيامت توسط آب نطفه 6 توجه بفرما ئيد

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.