زنده شدن پس از مرگ تا قبل از قيامت با آب نطفه تناسل 8

انسان در حدود چهار ماهگي روحش به مادرش فرستاده ميشود تا در دنيا امتحان شود و اين بارها و تا قيامت ادامه دارد

زنده شدن پس از مرگ تا قبل از قيامت با آب نطفه تناسل 8

۷۴ بازديد

 

 

 

 

بنام خداوند بخشاينده ومهربان

 

 

در سوره 46 سوره الاحقاف مطرح شده است كه :آنانكه گفتند آفريننده ما خداست و بر اين سخن پايدار و ثابت ماندند بر آنها هيچ ترس و بيمي و حزني و اندوهي نخواهد بود (13)

(حال اين آفرينش بخواهد زندگي قبل از قيامت باشد يا بعد از قيامت به هر حال آنانكه اين آفريده شدن را به طور كامل ايمان دارند در اصل به قدرت خداوند ايمان دارند)

 و ما انسان را به نيكي در حق پدر و مادر سفارش كرديم ،مادر با رنج و زحمت نه ماه بارحمل كشيد وباز با درد و مشقت وضع حمل نمود و سي ماه تمام مدت حمل و شير خواري بود تا وقتي كه بچه به حد رشد رسيد آدمي چهل ساله گشت آنگاه سزد كه عرض كند ، خدايا مرا بر نعمتي كه به من و پدر و مادر من عطا فرمودي شكر گذاري بياموز و به كار شايسته اي كه رضا و خشنودي شما در اوست موفق دار و فرزندان مرا صالح گردان خداوندا من از تسليم شدگان فرمان شما هستم (15)

 فرزندي كه با پدر و مادر خود گفت اف بر شما باد به من وعده ميدهيد كه پس از مرگ مرا زنده كرده ،و از قبر بيرون ميآورند ،در صورتي كه قبل از من گروه و طوايف  بسيار مردند  ، آنگاه پدر ومادراز خدا بخشش خواهند و به او گويند واي بر تو به خداوند ايمان بيار البته خدا به حق و حقيقت است باز آن نااهل فرزند گويد اين سخنان جز افسانه و اوهام پيشينيان نيست (17)

(توجه كنيد فرزند قبول نكرده است كه بعد از مرگ زنده ميشود و اشاره به پدر و مادر در اول آيه  در مورد نوع بوجود آمدن بچه و بزرگ شدنش ، اشاره غير مستقيم به زنده پدن پس از مرگ  در دنيا است)

 و اينها به حتم و به حقيقت زيانكاران عالمند ( تمام رسولان كه از اولين تا به كنون بر شما آدميان فرستاديم همه بشارت دادند كه البته شما بعداز مرگ زنده ميشويد و اين در تمام كتب الهي مطرح شده است دستور به تمام رسولان در اين معاد و در مورد شرك نياوردن به خداوند، باهم مشترك و يك زبان بودند) (18)

 آيا كافران نديدند كه خدايي كه آسمانها و زمين را آفريد ، هيچ فرو نماند البته هم ايشان قادر بر آن است كه مردگان را بعد از مرگ زنده كند كه البته ايشان بر هر چيز قادر هستند و توانائي هر فرمايشي را دارند (33)

اين قرآن عظيم تبليغ رسالت است بر تمام خلق ،تا مردم از شهوت و گناه دوري كنند و جز مردم فاسق هيچكس هلاك نخواهد شد (35)

در سوره ي 45 سوره الجاثيه مطرح شده است كه : همانا در خلقت آسمانها و زمين براي اهل ايمان آيات و ادله ي قدرت الهي پديدار است (3)

 همانا در خلقت خود شما آدميان و بدنيا آمدنتان و انواع بيشمار حيوانات كه بر روي زمين پراكنده است، آيات و برهانهاي قدرت حق براي اهل يقين آشكار است (4)

 و نيز در رفت و آمد شب و روز و تكرار آن و آنچه خداوند از آسمان براي روزي خلق و زنده شدن و زنده ماندن آب مي فرستد  و زمين را پس از مرگ ديگر بار زنده ميسازد

، و زمين و زمينيان را پس از مرگ ديگربار زنده ميسازيم ودر نگرش به بادهاي عالم و همه ي اين موجودات و براي خردمندان جهان آيات صانع و يقين پيدا است (5)

 اين آيات قرآن كه ما بر تو به حق تلاوت ميكنيم همه ادله قدرت خداست و پس از خدا و آيات روشن ايشان ديگر بر چه برهان و دليلي ايمان مي آوريد (6)

 آيا آنان كه مرتكب اعمال زشت و تكذيب حق و تبه كاري شدند گمال كردند  مقام آنها را مانند كساني كه به خداوند ايمان آورده و نيكوكار شدند قرار ميدهيم تا در مرگ و زندگاني هم باهم يكسان باشند حكم آنها انديشه ي بسيار باطل و جاهلانه ايست اين براي عموم مردم مايه ي بصيرت بسيار و براي اهل يقين موجب هدايت و رحمت پروردگار است (21)

كافران گفتند كه زندگي ما جز همين نشسته ي دنيا و مرگ و زندگي طبيعت نيست و جز چند ده سالي كسي مارا نميميراند و زنده نميكند و اين سخن را نه از روي علم و دليل بلكه از روي اشتباه و خيال ميگويند (24)

 و چون آيات و نشانه ي روشن ما بر آن كافران تلاوت شود حجت عذري نداشته جز اينكه گفتند اگر راست ميگوئيد پدران مارا زنده كنيد (25)

 و نميفهمند كه روح پدران آنها در جسمهاي بعدي هستند و به هواي نفس امتحان ميشوند خداوند بزرگ بميراند و باز زنده كند و در عاقبت آخر امتحانات تمام، شما را جمع گرداند براي روز قيامت كه آن روز بي شك و ريب بيايد وليكن اكثر مردم نميدانند (26)

 روزيكه ساعت قيامت برپا شود در آن روز اهل باطل و منكران زندگي پس از مرگ و معاد زيانكار خواهند بود (27

 اين كتاب ما به حق بر شما سخن ميگويد كه ما هرچه به دنيا از اول تا آخر كرده ايد را درست نوشته ايم و نگاشته ايم (29)

در سوره ي 44 سوره الدخان مطرح شده است كه : در عالم هيچ خدايي غير از خداوند بزرگ نيست، خلق را ايشان زنده ميگردانند و ميميرانند كه ايشان خداي آفريننده ي شما و پدران پيشين شما هستند (8)

 آيات و معجزاتي براي يهوديان به دست موسي آورديم كه در آن كاملا آزمايش شوند (33) ( منظور اينكه با اين آيات و قبول كردن معاد بدون محدوديت در حال آزمايش هستيد)

همانا اينان البته خواهند گفت (34)

 كه ما جز اين مرگ اول ديگر هيچ زنده نخواهيم كرد (35)

(زير سوال بردن توانايي خداوند)

 پس پدران ما را اگر راست ميگوئيد بياوريد (36)

 آيا آنها بهتر هستند يا قوم و اقوام پيش ازآنها كه بسيار مردم بدكار و مجرمي بودند و ما همه ي آنها را هلاك كرديم (37)

ما آسمانها و زمين و آنچه بين آنهاست به بازيچه  خلق نكرديم (38)

 به حق و از روي مصلحت و حكمت آفريديم وليكن اكثر مردم از آن آگاه نيستند (39)

 كه خداوند رحم كننده از طريق رحم به آنها رحم ميكنند (رحم الله) و آنانكه متقي و خداترس بودند در بهشت وارد شوند و جز آن مرگ دنيا ديگر هيچ طعم مرگ در بهشت نميچشند( در دنيا مرگ را مي چشيدن و محدود به يكبار عنوان نشده و با توجه به آيات قبل اشاره است به تكرار مرگ در دنيا و باز زنده شدن و باتوجه به سوره هاي قبلي و بعدي تبديل به معجزه و ثابت شدن ميشود)

 و جاودان زندگي ميكنند اين فضل و رحمت خداي تو است و همين راه به حقيقت سعادت و فيروزي بزرگي است (57)

 و ما اين قرآن را به زبان تو آسان كرديم تا مگر متذكر حقايق آن شوند (58)

 

در سوره ي 43 سوره الخوف مطرح شده است كه : خداوند است كه زمين را مهدي براي آسايش شما بندگان قرار دادند و در آن راهها براي شما پديد آورد تا اينكه شما در اين راههاي مختلف هدايت يابيد (10)

(اشاره به تغيير زمان و تغيير مكان و تغيير جنسيت و تغيير امتحانات و تغيير جسم)

 آن خدائيكه از باران آسمان آبي به مقدار اندازه نازل فرمودند و با آن آب صحرا و ديار مرده ي خشك را بعداز مرگ زنده گردانيدند و همينگونه مردگان را( از آب نطفه )از قبرها بيرون مي آورند و به روح اجازه ي زندگي ميدهند (11)

آن خدائيكه همه ي موجودات عالم را جفت نر و ماده آفريدند و آبي بين آنها خلق نمودند( براي زنده شدن پس از مرگ)

 براي سواري شما بندگان در كشتيها ي دنيا آب مقرر فرمودند ، تا به كمال برسيد (12)

(سوار شدن در كشتي انسان را به كمال نميرساند توجه به آب و نوع زنده شدن پس از مرگ ، ايمان به اشاره قرآن است و به كمال ميرساند)

 و بازگشت ما البته به سوي خداي روح ما خواهد بود خداوندي كه معشيت و معاش ما به دست ايشان است (14)

(پس اشاره به معاش و معشيت و آب و زنده شدن و قبولش كمال است)

 و اگر از مشركان كه شرك مي آورند باز پرسي كه آنها را چه كسي آفريده است به يقين جواب دهند خداوند بزرگ آفريده است پس چرا از خداي خلق رو برگردانند (و آياتش را قبول نميكنند) (87)

در سوره ي 42 سوره الشوري مطرح شده است كه : آيا مشركان غير خدا را يار و دوستدار خود برگرفتند و حال آنكه مشخص است دوست و ياور بندگان خداست و اوست كه مردگان را بعداز مرگ( در دنيا )زنده ميكند و ايشان به هر چيز تواناست (9)

 و آنچه را كه در آن اختلاف و نزاع ميكنيد(يعني حكم زندگي پس از مرگ در دنيا يا آخرت) حكم آن به خدا نزديكتر است و خداوند تصميم گيرنده هستند همان خدايي كه پروردگار من است و بر ايشان توكل كرده و به درگاه ايشان با فروتني باز ميگرديم (10)

 خداي آفريننده زمين و آسمانها براي شما آدميان از جنس خودتان ، زنان را هم جفت شما قرار دادند و نيز چهارپايان را جفت آفريدند تا با اين ازدواج شما را خلق بيشمار كند آن خداي يكتا را هيچ مثل و مانندي نيست و شنوا و بيناست (11)

 كليد آسمانها و زمين اوراست و هركس را بخواهند ثروت زياد دهند و هركس را بخواهند تنگ روزي ميكنند( چون دليلي براي رد بيان ما مردگان را بعد از مرگ دوباره زنده ميكنيم نداريد و نميتوانيد بگوئيد اين زنده شدن فقط براي قيامت است چون اين همه آيه هاي پي در پي را فسق كرده )، تكذيب كننده ي حق ميشويد ( 12)

 (كيست كه بگويد يك آيه اي از قرآن كه اشاره به قيامت دارد حكم كننده ي اين است كه قبل از قيامت زنده نميشويد البته اگر در مورد هلاك مطرح نشده باشد پس هرچه تكذيب كنندگان بگويند بي اساس است) آنان كه پس از گذشتگان وارث كتاب آسماني  سخت در شك و ريب بماندند (14)

، آنانكه در قدرت خدا جدل و احتجاج برانگيزند( پس از آنكه خلق زندگي پس از مرگ در دنيا را هم مثل قيامت قبول كردند) پيمان آنها نزد خدا لغو و باطل است (16)

 اوست خدايي كه باران را پس از نااميدي خلق ميفرستد و رحمت خود را فراوان ميگرداند كه خداوند به احوال بندگان بصير و آگاه است (28)

 و از جمله آيات خلقت خداوند زمين و آسمانهاست و هم آنچه در آنها، از انواع جنبندگان پراكنده است و خداوند بر جمع آوري آنچه پراكنده است هر وقت بخواهد قادر است (29)

 و يكي از آيات و قدرت الهي سير و گردش بر روي آب است (32)

 و آنانكه در آيات ما راه جدال و انكار مي پيمايند، ميدانند كه بر آنها از قهر و عذاب ما هيچ مفرنجاني نيست (35)

 خداست تنها مالك زمين و آسمانها ، هرچه بخواهد مي آفريند به هركس كه بخواهند فرزند پسر عطا ميگردانند (49)

يا در يك رحم دو نوع فرزند پسر و دختر قرار ميدهند و هر كس را بخواهند عقيم ميگردانند كه خداوند دانا و توانا هستند (50)

 همه اين آيه ها اشاره دارد به زنده شدن پس از مرگ در دنيا و اشاره غير مستقيم است براي حفظ اين معجزه تا اين زمان.

در سوره ي 41 سوره فصلت مطرح شده است كه : اين سفره ي احسان را خداي غفور مهربان براي شما گسترده (32)

 در جهان از آنكه خلق خدا را بسوي خدا خواند و نيكوكار گرديد و گفت من تسليم خدا هستم و به ايشان شرك نمي آورم كدام كس بهتر و نيكوكارتر است؟ (33)

 و از جمله آيات قدرت الهي خلقت شب و روز (بازگردنده، شب، خواب مرگ موقت در دنيا يا رابطه ي دو جنس در آرامش و روز كه باعث زندگي و كار ميشود )و خورشيد و ماه بازگردنده ، و نبايد هرگز براي خورشيد و ماه سجده ي پرستش كنيد (37)

 و از جمله آيات قدرت الهي، آنكه زمين را بنگري مطيع كه چون برآن آب باران فرودآوريم گياه برآورد و زنده شود و اهتزاز و نشاط و خرمي يابد، آري آنكس كه زمين را با آب باران زنده كند پس آز مرگ مردگان راهم ايشان زنده گردانند بعداز مرگ در دنيا كه ايشان برهر چيز قادر هستند (39)

 آنانكه در آيات قدرت ما سخت راه كفرو تكذيب پيمودند، هرگز از نظر ما پنهان نيستند (40)

 هيچ ميوه اي از غنچه ي خود بيرون نيايد و هيچ آبستني ( رحم مادر) بار برندارد و نزايد مگر به علم ازلي خداوند،( توجه كنيد بازگياهان و انسان براي زنده شدن در يك جا مثال زده شده است و توجه به اين داشته باشيد كه گياهان در دنيا بعداز مرگ زنده ميشوند) (47)

 اي كافران چه ميپنداريد اگر اين بيان ( زندگي پس از مرگ در دنيا) از جانب خداوند باشد و شما به قرآن كافر شده باشيد آيا گمراه تر از آنكه به ستم و تكذيب دور از راه سعادت گرديد در جهان كسي تواند بود؟ (52) ما آيات قدرت و حكمت خود را در آفاق جهان ونفسهاي بندگان كاملا هويدا و روشن ميگردانيم تا ظاهر و آشكار شود كه به حق است (53) اي اهل ايمان بدانيد كه كافران از لقاي (زنده كردن) خداي خود در شك و انكارند و باز بدانيد كه خداوند بر همه ي موجودات عالم احاطه ي علمي كامل دارند (54)

 

لطفا به بازگشت به دنيا پس از مرگ تا قبل از قيامت توسط آب نطفه 9 توجه بفرمائيد

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.